Office 365 Backup | 365 Solutions er specialister i [Office 365 løsninger]

Office 365 backup

Office 365 BACKUP

Hvorfor skal man have cloud backup? 

Office 365 meget sikker hvad angår angreb fra virus, hackere eller ransomware, og derfor ses det sjældent at virksomheder mister data på baggrund af disse faktorer. Den største årsag til slettet data er rent faktisk medarbejdere, som bevidst eller ubevidst – godsindet eller ondsindet, har slettet nogle filer. 

For når en fil eller et dokument slettes i Office 365 ender det i Papirkurven, og denne “gemmer” filerne i typisk 30 dage, hvorefter filerne er tabt for evigt.

Derfor er det meget vigtigt at have et system der tager backup af Jeres Office 365 cloud, således i let og hurtigt kan genskabe filerne hvis det bliver nødvendigt.

Disse gælder alt lige fra e-mails, kalendere, kontaktoplysninger, filer og mapper. Og det hele kører automatisk, så I skal ikke bruge tid på det i det daglige.

Dyrt at genskabe filer, mapper og mailbokse uden backup-løsning

Som beskrevet ovenfor, så er der ikke backup i Office 365. Den eneste form for backup er Papirkurven, hvor filerne ligger i en periode efter de er blevet slettet. Efter denne periode er de tabt for evigt.

Og det kan være meget dyrt at genskabe filer fra Papirkurven, da der ikke er nogen orden i denne. Og der er set eksempler på, at det har taget op til 6 timer at genskabe en enkelt fil. Forstil dig så omkostningen ved at genskabe en mappe, eller en hel mailboks.

Et studie fra Aberdeen Group har fundet ud af at 32 % af de adspurgte firmaer har oplevet tab af data i cloud.

Hvordan data er tabt fremgår af nedenstående diagram.

backup - kilder til datatab

Omkostningen ved at have en backupløsning er alle pengene værd, og betaler sig typisk tilbage efter den første gang du får behov for at genskabe en fil.

Pepperdine University har lavet nogle beregninger på den samlede omkostning ved et datatab. Denne beregning afhænger selvfølgelig af data, men nedenstående diagram viser omkostningen ud fra en generel betragtning.

Som figuren viser er de samlede omkostninger pr. datatab $3957 eller ca. 25.000 omregnet til danske kroner.

Løsningen = 1. Sikker beskyttelse af data og 2. Hurtig genskabelse af data

For at nedsætte risikoen for datatab er cloud backup løsningen nødt til at bestå af to dele for at kunne være effektiv.

For det første skal den kunne sikre at data er sikkert, og at intet data kan mistes.

Anden del, som også er vigtig, består i at det skal være hurtigt at genskabe data som er blevet “slettet”.

Basisbeskyttelse i Office 365 - Exchange

backup - basis backup i exchange

Basisbeskyttelse i Office 365 - SharePoint & OneDrive for Business