Office 365 backup

Tags: Office 365 kursusOffice 365 supportOffice 365 pakkerOffice 365 partnerOffice 365 sikkerhedPrøv gratis i 30 dage

 

Hvorfor skal man have cloud backup? 

Office 365 meget sikker hvad angår angreb fra virus, hackere eller ransomware, og derfor ses det sjældent at virksomheder mister data på baggrund af disse faktorer. Den største årsag til slettet data er rent faktisk medarbejdere, som bevidst eller ubevidst - godsindet eller ondsindet, har slettet nogle filer. 

For når en fil eller et dokument slettes i Office 365 ender det i Papirkurven, og denne "gemmer" filerne i typisk 30 dage, hvorefter filerne er tabt for evigt.

Derfor er det meget vigtigt at have et system der tager backup af Jeres Office 365 cloud, således i let og hurtigt kan genskabe filerne hvis det bliver nødvendigt.

Disse gælder alt lige fra e-mails, kalendere, kontaktoplysninger, filer og mapper. Og det hele kører automatisk, så I skal ikke bruge tid på det i det daglige.

Et studie fra Aberdeen Group har fundet ud af at 32 % af de adspurgte firmaer har oplevet tab af data i cloud.

Hvordan data er tabt fremgår af nedenstående diagram.

tab af cloud data

 

Dyrt at genskabe filer, mapper og mailbokse uden backupløsning

Som beskrevet ovenfor, så er der ikke backup i Office 365. Den eneste form for backup er Papirkurven, hvor filerne ligger i en periode efter de er blevet slettet. Efter denne periode er de tabt for evigt.

Og det kan være meget dyrt at genskabe filer fra Papirkurven, da der ikke er nogen orden i denne. Og der er set eksempler på, at det har taget op til 6 timer at genskabe en enkelt fil. Forstil dig så omkostningen ved at genskabe en mappe, eller en hel mailboks. 

Omkostningen ved at have en backupløsning er alle pengene værd, og betaler sig typisk tilbage efter den første gang du får behov for at genskabe en fil.

Pepperdine University har lavet nogle beregninger på den samlede omkostning ved et datatab. Denne beregning afhænger selvfølgelig af data, men nedenstående diagram viser omkostningen ud fra en generel betragtning.

omkostninger ved tab af data

Som figuren viser er de samlede omkostninger pr. datatab $3957 eller ca. 25.000 omregnet til danske kroner.  

 

Løsningen = 1. Sikker beskyttelse af data og 2. Hurtig genskabelse af data

For at nedsætte risikoen for datatab er cloud backup løsningen nødt til at bestå af to dele for at kunne være effektiv.

For det første skal den kunne sikre at data er sikkert, og at intet data kan mistes.

Anden del, som også er vigtig, består i at det skal være hurtigt at genskabe data som er blevet "slettet".

 

Basisbeskyttelse i Office 365 - Exchange

Basisbeskyttelse i Office 365 - SharePoint & OneDrive for Business

 

Prøv vores backupløsning af

365 Solutions backup løsning til Office 365 hedder SkyKick og er en af verdens førende systemer til backup af Office 365. 

Det kører fuldt automatisk, således I slipper for administration, og der er ubegrænset lagerplads.

I vil hurtigt kunne søge i Jeres backup, og genskabe data hvis det skulle blive aktuelt.

 

Lang erfaring med implementering af it

MB Solutions har eksisteret siden 1994, og vi har fra starten fokuseret på, at rådgive vores kunder således vi i fællesskab finder frem til den rigtige løsning. 

IT giver først rigtig mening når det afhjælper Jeres virksomhed, og tilpasser sig Jeres behov. Det skal ikke være omvendt - at I skal tilpasse Jer til Jeres it.

 

Vi holder ord

Én af vores centrale kerneværdier er, at holde ord. 

Vi tror på at nøglen til et langvarigt partnerskab er, at vi er i stand til at holde ord, så derfor er sætningen "Vi holder ord" noget der gennemsyrer vores virksomhed.

 

--> Bliv ringet op af en af vores back-up specialister

Hvis I overvejer, at få en backup-løsning, så anbefaler vi altid først, at få klarlagt hvad Jeres behov er. På den måde undgår I, at ende i en situation hvor I har fået en "for lille" eller "for stor" løsning - begge dele kan være et dyrt bekendtskab.

Udfyld nedenstående formular, og vi ringer til dig når det passer dig.